6. listopada 2012.

ZIMNICA- džem od gloga i mandarina!

Ove godine nam jesen brzo prolazi. Stalno nekud putujemo, beremo, pravimo zimnicu i vremena nam ustvari nedostaje za sve što bi htjeli.
Nisam ni očekivala da ću napuniti špajzu domaćom zimnicom jer mi je vrt ove godine poprilično loš, ali eto.
Zimnica je tu!
Imamo paradajz sosa od domaćeg paradajza, cikle od domaće cikle, kisele paprike i ajvara, pekmeza raznih, krumpira u podrumu, sok od grožđa, jabuka koliko ti srce želi, knedli sa šljivama, gljiva u škrinji, ma divota!
A to nije sve. Još treba pobrati jabuke , kruške, šipak...

Obzirom da postoje recepti za sve moguće, nemam namjeru stavljati ono što već ima na netu, već ono što nema.

Ove godine sam napravila džem od gloga i mandarina.
Ispao je fantastično.
Njezino Veličanstvo Baka je bila vrijedna i u šumi nabrala puuuuunoooo gloga. Naravno podjelila je s nama jer voli dijeliti, posebno svom Malom Kolačići.
I tak sam ja mislila kaj s tolikim bobicama i odlučila se poigrati novom igračkom koju sam dobila za rođendan. Džem sam započela obradom i kuhanjem u mom novom , savršenom pekaču za kruh koji je isto tako došao od Njezinog Veličanstva Bake.
A sad kratki recept. Neće baš biti totalno precizan jer sam ga dorađivala u hodu.

Oko 1 kg gloga sam oprala i ostavila preko noći u 1 dcl vode i 100 g voćnog šećera.
Nakon 24 sata sam sve to stavila u pekač. Odvojila sam 900 grama gloga sa sokom u kojem je stajao i dodala 2 mandarine i još 100 grama voćnog šećera jer više ne može ići u pekač.

Program na 9.Jam i 1 sat i 20 minuta je bilo dovoljno da spremim Malog Kolačića na spavanje.
Kad je moj novi pekač za kruh i pekmez zapištao da je program gotov , još onako vruć glog sam propasirala koliko god sam mogla, zaljevajući pritom vručim sokom kako bi mi lakše išlo pasiranje. Čim se glog ohladi teže ga je pasirati. A obzirom da nemam baš pravu opremu za ove radnje, nije baš bilo jednostavno i mislim da mi je dosta gloga ostalo nepasirano, ali...
Zato sam odlučila dodati još mandarina, cca 1 kg. Onako po mirisu i jednom lizu odlučila sam dodati još cca 300 g voćnog šećera, a mandarine sam zblendala , znajući da će džem biti malo gorkast jer im nisam ogulila kožicu. Ali sitne su i nije mi se dalo.
Dok se pasirani glog s mandarinom i šećerom još cca 40 minuta kuhao u loncu na laganoj vatri, uz konstantno miješanje, ostatak gloga sam stavila u rakiju da se moči idućih 20-tak dana.
A jedan dio koji je Njezino Veličanstvo Baka nabrala, ostavljen je za čaj i sad se suši uz rakiju.
Provjeravajući na tanjuriću kak je džem postao čvrst, odredila sam da je gotov nakon cca 40-tak minuta.
I sad je mmmm, jami.
Dobila sam 2 male teglice i pola zdjelice koja je već i oprana jer smo već sve pojeli :)




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pogledaj još i ovo:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...